Legea Rico
Legea RICO în SUA
Legea RICO în
SUA: cum s-a născut arma anti-mafia și cum vrea Trump să o folosească împotriva
lui Soros.
Legea RICO
(Racketeer Influenced and Corrupt Organizations Act) a fost adoptată în 1970,
în timpul administrației Nixon, ca parte a Organized Crime Control Act. Scopul
inițial era unul clar: eliminarea crimei organizate care, în anii ’60-’70,
controla industrii întregi prin mafii, extorcare și corupție la scară mare.
Până la apariția
RICO, autoritățile se loveau de un obstacol major: liderii organizațiilor
criminale rareori comiteau personal infracțiuni, delegând sarcini către
subordonați. Prin RICO, procurorii pot urmări nu doar pe cei care comit
faptele, ci și pe liderii și finanțatorii rețelei, dacă se demonstrează că fac
parte dintr-o „întreprindere” implicată într-un „pattern” de activități
ilegale.
Pentru a exista o
acuzație RICO trebuie dovedite cel puțin două acte de racketeering într-o
perioadă de zece ani. Termenul „racketeering” desemnează un set de infracțiuni
grave, precum fraudă, mită, șantaj, spălare de bani, crimă, trafic de droguri,
trafic de persoane, evaziune fiscală sau crime cibernetice. Pedepsele sunt
severe: până la 20 de ani de închisoare pentru fiecare infracțiune, iar în
cazurile care implică omor se poate ajunge la închisoare pe viață. În plus, se
confiscă bunurile obținute prin fapte ilegale și se pot acorda despăgubiri
triple în procese civile.
În anii ’80, RICO
a devenit arma preferată a FBI pentru demontarea rețelelor mafiote italiene din
SUA, precum Cosa Nostra. Celebrul „Pizza Connection Case” a fost unul dintre
primele dosare majore în care această lege a dus la condamnarea liderilor
mafioți.
În timp, RICO a
depășit sfera mafiei și a fost folosită în cazuri de terorism intern, împotriva
grupărilor radicale care complotau acte violente, în cazuri de corupție
politică, fraude corporative precum scandalul Enron, dar și împotriva bandelor
criminale și cartelurilor de droguri. Astăzi, RICO este una dintre cele mai
puternice arme juridice ale SUA, dar tocmai această forță ridică temeri legate
de abuzul politic.
Pe 27 august
2025, președintele american Donald Trump a publicat un mesaj pe platforma sa
Truth Social, cerând ca George Soros și fiul acestuia, Alexander Soros, să fie
inculpați în baza Legii RICO. Declarația lui Trump a fost următoarea:
„George Soros și
minunatul lui fiu de extremă stângă ar trebui inculpați conform Legii RICO
pentru sprijinirea protestelor violente și multe altele, în întreaga Americă.
Soros și grupul lui de psihopați au provocat mari daune țării noastre! Aveți
grijă, vă supraveghem!”
Trump îi acuză pe
Soros și pe organizațiile finanțate de acesta, în special Open Society
Foundations, că ar fi sprijinit proteste violente și ar fi finanțat mișcări cu
impact destabilizator în SUA. Declarațiile nu au fost însoțite de probe
publice, iar Open Society a catalogat acuzațiile drept „scandaloase și false”.
Aplicarea Legii
RICO necesită demonstrarea unei structuri criminale organizate și a unui model
clar de infracțiuni. Faptul că un președinte în funcție invocă această lege
împotriva unui critic politic și filantrop de anvergură ridică probleme
serioase privind abuzul de putere.
Dacă RICO a fost
creată pentru a prăbuși imperiile mafiei și pentru a combate terorismul, atunci
ea trebuie aplicată și astăzi împotriva celor care acționează ca o rețea de
influență periculoasă. Ceea ce a făcut mafia prin extorcare și crimă, fac
astăzi marii finanțatori globali prin manipulare politică, destabilizare
socială și susținerea unor mișcări radicale.
RICO este una dintre cele mai dure legi din SUA, creată pentru mafie și terorism, dar exact de aceea poate fi folosită acum pentru a dezmembra structurile obscure care atacă democrația din interior. Intenția președintelui Donald Trump de a o folosi împotriva lui George Soros și a rețelei sale este un act de curaj politic. Este un semnal clar că America nu va mai tolera subminarea
ȘTIREA MOMENTULUI
Ce conține raportul 00778639 al DGIA care a declanșat anularea alegerilor prezidențiale din 2024
Alegerile prezidențiale din 2024 au fost anulate nu printr-un mecanism democratic intern, ci ca urmare a unei ingerințe externe fără precedent. România a fost tratată ca un stat vasal, pus în genunchi printr-un ordin venit de la Washington. Antony Blinken a transmis direct prin CIA către București: Călin Georgescu trebuia blocat cu orice preț. Documentul oficial care a transformat acest ordin într-o decizie de stat a fost Raportul DGIA nr. 00778639 din 28.11.2024, prezentat de Cătălin Predoiu în CSAT. Pe baza acestui raport, Klaus Iohannis a impus Curții Constituționale anularea procesului electoral.
În raportul Direcției Generale de Informații a Apărării (DGIA) s-a scris negru pe alb că o victorie a lui Călin Georgescu ar fi un „risc de securitate națională”. Motivele invocate:
Pozițiile publice ale lui Călin Georgescu privind încheierea rapidă a conflictului din Ucraina „contravin angajamentelor României în cadrul NATO”.
Retragerea sprijinului militar și logistic pentru Kiev „creează o breșă strategică în flancul estic al Alianței” și ar vulnerabiliza România în fața „expansionismului Federației Ruse”.
2. Subminarea parteneriatului strategic cu SUA și UE
O președinție Georgescu ar duce la „slăbirea ireversibilă a parteneriatului strategic cu Statele Unite”, prin blocarea contractelor militare, energetice și de reconstrucție.
Riscul ca România să fie „reclasificată ca stat nesigur pentru investiții occidentale”, ceea ce ar afecta direct economia națională.
3. Risc de destabilizare internă
„polarizare socială și radicalizare” în cazul câștigării alegerilor de către Georgescu, cu referiri la manifestațiile de stradă pe care suveraniștii le-ar putea genera.
„izolarea internațională” vor aduce sancțiuni sau blocaje europene, cu consecințe directe asupra populației, ceea ce ar putea genera „tensiuni interne greu de gestionat”.
Raportul, făcut prin complicitatea directorului general al DGIA – general-maior Petru Băiceanu, a concluzionat fără echivoc: pentru menținerea „stabilității” și a „angajamentelor internaționale”, trebuia invalidat procesul electoral și interzisă candidatura ulterioară a lui Călin Georgescu.
Totul s-a întâmplat într-un context internațional fragil: Donald Trump câștigase deja președinția SUA în noiembrie 2024, dar încă nu preluase mandatul, iar administrația Biden – aflată pe picior de plecare și dominată de rețeaua Soros – încerca să dea ultima lovitură curentului suveranist în plină ascensiune. România devenise piesă strategică pe tabla marilor puteri, iar un suveranist declarat la Cotroceni era considerat de neacceptat. Georgescu ar fi consolidat axa regională suveranistă (România–Ungaria–Slovacia), riscând un efect de domino în alte state UE. Mai mult, programul său de independență economică și control asupra resurselor naturale lovea direct interesele marilor corporații europene și americane.
În mod semnificativ, niciun alt serviciu românesc – SRI, SIE, STS – nu a constatat vreo ingerință în procesul electoral. CCR validase primul tur, dar după intervenția lui Iohannis – care a transmis direct președintelui CCR, Marian Enache, că unica soluție era eliminarea lui Georgescu – Curtea și-a călcat propria decizie și a anulat turul 1 pe care îl validase și apoi a întrerupt, fapt fără precedent la nivel mondial, procesul electoral (turul 2) în timpul desfășurării lui.
Lovitura de stat din România a fost dată de administrația Biden, prin CIA. Trump va folosi acest pretext ca să reformeze serviciile secrete. Lovitura de stat a fost dublată de presiunea Parisului. Rămasă fără coloniile africane, Franța își apără acum cu disperare accesul la resursele României: gaze, uraniu, cupru. Macron, prin agenții secreți, prin comisarul european Thierry Breton și ambasadorul Franței la București, a făcut presiuni directe asupra CCR și asupra Guvernului.
Guvernul Ciolacu și Klaus Iohannis au acceptat să joace rolul de executanți. Bruxelles-ul le-a ținut spatele și a girat toată operațiunea, iar propaganda UE s-a pus imediat în slujba mafiei PSD-PNL. Acțiunile în justiție ale echipei de avocați ai lui Georgescu au fost respinse pe bandă rulantă.
Modelul a fost identic cu cel aplicat în SUA în 2016, când clanul Obama–Clinton–Biden a fabricat acuzația de „ingerință rusească” pentru a-l compromite pe Trump. Astăzi, administrația Trump redeschide anchetele privind acele fraude și anchetează inclusiv cazul României. În rapoartele oficiale ale Departamentului de Stat se recunoaște că nu au existat ingerințe rusești nici în SUA, nici în România.
sursa : Ortodox info , 03.09.2025
Comentarii
Trimiteți un comentariu